مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 07:552019-11-11سياسي

اراده دولت بغداد در تامین مطالبات مردمی


دولت بغداد در مسیر تحقق خواسته های معترضین و اجرای اصلاح اقتصادی با دو مانع اصلی که همان جریانات نفوذی داخلی و توطئه های خارجی باشد، مواجه است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس - یادداشت میهمان؛ محمد مهدی ملکی: با اتفاقات اخیری که در عرصه سیاسی کشور عراق شاهد هستیم مبنی بر اعتراضات مردم به وضعیت نامطلوب موجود، فساد، رانت خواری و مسائل و مشکلات معیشتی، روند تحولات در آن کشور سرعت بیشتری به خود گرفت و سرآغازی بر تحرکات جدید و معنا داری از سوی مردم، گروه ها و جریانات سیاسی، دولت مرکزی و همچنین برخی طرف های خارجی شد.

  عراق بنا به موقعیت ژئوپولتیکی که از آن برخوردار است و البته ظرفیت و توان بالقوه ای که دارد، به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه به حساب می آید.

بنابراین تحولات این کشور و آنچه که در عراق در حال وقوع است مورد اهمیت و توجه بسیاری از طرف های خارجی منطقه ای و بین المللی قرار داشته و دارد.

پیش از بوجود آمدن شرایط فعلی در این کشور، شاهد حرکت به سمت ثبات سیاسی و امنیتی در عراق بودیم، هرچند ایرادات و مشکلاتی را هم می توان متصور بود که طبعا به یک نفر یا یک جریان خاص باز نمی گردد، بلکه وجود این نقاط ضعف و مشکلات در عراق، به دلیل برخی اهمال کاری ها، ترجیح منافع فردی و گروهی بر منافع ملی و به بیان دیگر ساختار چند وجهی و س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراده دولت بغداد در تامین مطالبات مردمی

اراده دولت بغداد در تامین مطالبات مردمی