مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 08:322019-11-11اقتصادي

صادرات خرمای بوشهر در سال جاری 34 درصد افزایش یافت


سیدحسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بوشهر، با بیان اینکه صادرات خرمای بوشهر 34 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز اولین جشنواره خرما در سال گذشته، امسال نیز دومین جشنواره خرما با استقبال فراوان در استان بوشهر از تاریخ 21 الی 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نشست میز ملی خرما مسائل و مشکلات مرتبط با صادرات خرما و همچنین دیگر مشکلات این حوزه و راه کارهای مناسب قابل پیگیری  تصمیم گیری و مطرح خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، از استقبال بیش از سه برابری تولیدکنندگان و غرفه داران از دومین نمایشگاه خرما استان بوشهر خبر داد و گفت: سال گذشته این نمایشگاه در فضایی به مساحت هزار و 200 مترمربع برگزار شد، که امسال در فضایی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال در این حوزه برگزار می شود.

حسینی اضافه کرد: حدود 47 درصد از نمایشگاه واحدهای فعال در تولید، بسته بندی و فرآوری خرما از خارج استان هستند که در این نمایشگاه شرکت می کنند.

وی ادامه داد: در سال 97 صادرات خرما نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است، به گونه ای که حدود 34 درصد از نظر ارزشی و 19 درصد از لحاظ وزنی رشد داشته و به عبارتی 337 میلیون دلار خرما از ایران ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات خرمای بوشهر در سال جاری 34 درصد افزایش یافت

صادرات خرمای بوشهر در سال جاری 34 درصد افزایش یافت