مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 08:592019-11-11سياسي

رونمایی از مجموعه منظوم دعای ابوحمزه ثمالی


رییس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه ماندگاری عنصر شعر در ذهن مردم ایران سابقه دیرینه دارد و به عنوان عنصر تاثیرگذار تربیتی خودش را ثابت کرده است، - ایسنا/خوزستان رییس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه ماندگاری عنصر شعر در ذهن مردم ایران سابقه دیرینه دارد و به عنوان عنصر تاثیرگذار تربیتی خودش را ثابت کرده است، گفت: هنرمندان شاعر در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی در راستای پیوند هنر با دین اقدام کنند.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، زعیم حوزه های علمیه خوزستان در آیین رونمایی از کتاب نسیم دعا (منظومه دعای ابوحمزه ثمالی) اثر محمدصادق محقق که روز گذشته (19 آبان ماه) در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با بیان اینکه این کتاب تفسیر خوبی از دعای ابوحمزه ثمالی را با عبارات کوتاهی به شعر درآورده که قابل استفاده هستند، اظهار کرد: این قبیل کارها و فعالیت ها بسیار جذاب هستند.

وی از اقدام حوزه هنری خوزستان در حمایت از چاپ شرح منظوم دعای ابوحمزه ثمالی و چاپ ادعیه منظوم کمیل و ندبه در آینده، تقدیر کرد و افزود: محتوای دعا در ترجمه منظوم حفظ شده و این نکته ارزشمندی است.

در حالی که اشخاص دیگری هم دعای ابوحمزه ثمالی را به نظم درآورده اند اما معانی طولانی و کلماتشان تکراری هستند ولی اشعار این کتاب قابل حفظ، روان و سلیس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از مجموعه منظوم دعای ابوحمزه ثمالی

رونمایی از مجموعه منظوم دعای ابوحمزه ثمالی