مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 10:102019-11-11فرهنگي

کتاب 59/6/30 در یزد منتشر شد


نمایشنامه سیِ ششِ پنجاه و نه با موضوع دفاع مقدس نوشته «کرامت یزدانی» به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

- ایسنا/یزد نمایشنامه سیِ ششِ پنجاه و نه با موضوع دفاع مقدس نوشته کرامت یزدانی به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کرامت یزدانی صاحب این اثر در مورد کتابش می گوید: این کتاب نگاهی برابر از زاویه دید مردم ایران و عراق به جنگ تحمیلی دارد چرا که این جنگ تلخ و ناگوار که از طرف صدام و رژیم بعث عراق به ملت ایران و مردم ستمدیده عراق تحمیل شد، برای هر دو ملت ویران کننده و خسارت بار بود.

وی با بیان این که این نمایش نامه، بازنمای یک پیوند عروسی در آستانه جنگ است، اضافه می کند: این جنگ موجب گسست و قطع ارتباط بین دو ملت دوست، همسایه، هم دین و هم ریشه شد چرا که طبیعت جنگ، خصومت و دشمنی است و کسی نمی داند گلوله ها از کجا شلیک می شود و مسبب آن کیست؟ این نویسنده یزدی، می گوید: آن عروسی به عزا و دوستی و مراوده دو روستا که در دو طرف یک مرز آبی قرار دارند، به خصومت و دشمنی ناخواسته ای تبدیل می شود.

سال ها بعد پیرزنی نابینا که البته می تواند نماد یک پیر روشن دل و دنیا دیده باشد، با افسوس و حسرت و مویه و زاری کردن برای هر دو طرف، این ماجرا را روایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب 59/6/30 در یزد منتشر شد

کتاب 59/6/30 در یزد منتشر شد