مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 10:532019-11-11پزشكي

بریدن سر دام با پنبه


دام هایی که در طی چندین هفته از تخم پنبه تغذیه کرده اند مرگ و میر و تلفات به علت مقادیر بالای گوسیپول در جیره در آن ها مشاهده شده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: دام هایی که در طی چندین هفته از تخم پنبه تغذیه کرده اند مرگ و میر و تلفات به علت مقادیر بالای گوسیپول در جیره در آن ها مشاهده شده است.

محمد راه انجام، امروز 20 آبان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین نشانه از استفاده مقدار زیاد گوسیپول در دام ها مسمومیت است، اظهار کرد: گوسیپول ترکیبی پلی فنولیک با فرمول C30H30O و زرد رنگ به صورت ساده و ابتدایی در تخم پنبه وجود دارد که استفاده مقدار زیاد آن در دام ها باعث مسمومیت می شود.

وی افزود: هیچ درمانی برای دام هایی که از مسمومیت گوسیپولی رنج می برند وجود ندارد و تنها با کاهش استرس می توان تا حدی شرایط را به نفع آن ها تغییر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: دامدار موظف است با دیدن چنین مشکلاتی در گله با یک دامپزشک مشورت کند و حیوانات مرده و حتی غذای مورد استفاده آن ها را برای تشخیص و آنالیز به آزمایشگاه بفرستد.

راه انجام یادآور شد: اگر مسمومیت شدید نباشد، تعدادی از جراحت ها با گذشت زمان و حذف مواد دارای گوسیپولی از جیره قابل برگشت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریدن سر دام با پنبه

بریدن سر دام با پنبه