مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 13:302019-11-11اقتصادي

ضرورت تدوین نقشه راه هوشمندسازی خودرو/ لزوم سازگاری با 5G


معاون وزیر ارتباطات بر ضرورت طراحی و تدوین نقشه راه حوزه ICT در زمینه های مرتبط با هوشمندسازی حمل ونقل خودرو و سازگاری بین استراتژی فناوری های نوین نظیر 5G و هوش مصنوعی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، ستار هاشمی با بیان اینکه امروز پیشرفت های حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات نظیر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا موجب تحولات گسترده ای در صنایع مختلف از جمله خودروسازی شده است، گفت: صنعت خودرو با هدف کاهش هزینه ها، ارائه محصولات متنوع و افزایش کارآیی، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید به عرصه خودروهای خودران پای گذاشته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی اینکه خودروهای برقی و خودران، سهمی بزرگ در سالیان آتی خواهند داشت سخت نیست و برخی حتی از عمومی شدن این خودروها تا سال 2025 خبر می دهند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه فناوری خودرو خودران (خودرو هوشمند بدون راننده) را از اولویت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است.

5 سطح مختلف در خودکارسازی خودروها معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه بیشتر وسایل نقلیه موجود در جاده های امروزی در سطح صفر قرار دارند، گفت: به این معنی که به صورت دستی کنترل می شوند و انسان وظیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تدوین نقشه راه هوشمندسازی خودرو/ لزوم سازگاری با 5G

ضرورت تدوین نقشه راه هوشمندسازی خودرو/ لزوم سازگاری با 5G