مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 14:052019-11-11اجتماعي

رابطه انسان امروز و نهج البلاغه


در این قضیه که انسان معاصر با نهج البلاغه تعارضی ندارد شکی نیست، چون انسان خصوصیاتی دارد و زندگی مادی و تمدنش تحولاتی پیدا کرده است و آنچه امروز رخ داده نیز این طور است که امکانات زندگی توسعه یافته، - یعنی راه های ارتباطی نزدیک تر شده و امکانات فراوانی برای رفاه بشر به وجود آمده است، بر همین اساس تحولاتی که رخ داده ابزارهای زندگی است، اما انسانیت انسان تغییری نکرده است و آنچه مربوط به انسان است، از قبیل اینکه نیازمند به غذا، ازدواج، آرامش و .

است همچنان سر جای خود وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست نهج البلاغه و امروز ما ، امروز، 20 آبان ماه، با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقه مندان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه با وجود همه پیشرفت های تکنولوژیک میان دین و انسان معاصر تعارضی وجود ندارد، اظهار کرد: این تحولات، تحول در عرصه ابزار زندگی است که رفاه بیشتر را برای انسان به وجود آورده است، اما انسان از آن جهت که انسان است همواره نیازمند تقوا و عدالت و چنین آموزه های دینی است.

نجفقلی حبیبی افزود: در این قضیه که انسان معاصر با نهج البلاغه تعارضی ندارد شکی نیست، چون انسان خصوصیاتی دارد و زندگی مادی و تمدنش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه انسان امروز و نهج البلاغه

رابطه انسان امروز و نهج البلاغه