مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 14:192019-11-11سياسي

هشدار رییس کل اسبق بانک مرکزی درباره «لایحه حذف چهار صفر از پول ملی»


رییس کل بانک مرکزی در دولت های هشتم و نهم، گفت: چه کسی می تواند همه قیمتها را به یک ده هزارم قبلی برساند؟ این اقدام، غیرضروری، دردسر ساز و کم فایده است و امکان ایجاد تورم بیشتر پس از حذف صفرها به راحتی وجود دارد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست نقد لایحه پیشنهادی دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی با ارائه ابراهیم شیبانی و با حضور 12 تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در دفتر سعید جلیلی برگزار شد.

حذف چهار صفر از پول ملی؛ خوب یا بد؟ شیبانی در ابتدای ارائه خود با توضیح سابقه تغییرات پول ملی در کشور های جهان، هدف دولت از ارائه  لایحه حذف 4 صفر از پول ملی را تسهیل مبادلات دانست و ابراز کرد: ریاست محترم بانک مرکزی اعلام کردند که این لایحه نه در رشد اقتصاد ما اثر میگذارد و نه تاثیری در بهبود نرخ تورم خواهد داشت و تنها باعث تسهیل مبادلات خواهد شد اما ما معتقدیم که دردسر ساز نیز خواهد بود.

اظهار نظر ایشان خود گویای مطلب است که فایده این طرح کم و زیان آن زیاد است.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران علت تغییرات در پول ملی کشور های مختلف را ناشی از تغییرات در نظام سیاسی آن کشور ها، وقوع وقایع مخرب نظیر جنگ های مهلک و یا وقوع تورم های بسیار بالا و لجام گسیخته عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس کل اسبق بانک مرکزی درباره «لایحه حذف چهار صفر از پول ملی»

هشدار رییس کل اسبق بانک مرکزی درباره «لایحه حذف چهار صفر از پول ملی»