مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 06:002019-11-12پزشكي

بیماری کبد دوره بارداری امکان چاقی کودکان را افزایش می دهد


پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدیدی به این نتیجه رسیدند که مشکل کبد مادر در دوره بارداری می تواند امکان ابتلا به چاقی دوره کودکی را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بیزینس استاندارد، نقص در عملکرد کبد طی بارداری می تواند به تغییر ترکیب باکتری روده منجر شود و خطر ابتلا به اضافه وزن را در کودکان افزایش دهد.

بررسی هایی که روی نمونه های جوندگان انجام شده اند، نشان می دهند که در متداول ترین نوع بیماری کبد که هنگام بارداری رخ می دهد، ترکیب باکتری روده جنین تغییر می کند و عملکرد کبد او نیز ناقص می شود.

این موضوع، خصوصا در کسانی رخ می دهد که از رژیم غذایی بسیار چرب به سبک غربی پیروی می کنند.

یافته های این پژوهش نشان می دهند کودکانی که در معرض این خطر قرار می گیرند، باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند و تحت درمان قرار بگیرند تا باکتری روده آنها تغییر کند و امکان ابتلا به اضافه وزن در آنها کاهش یابد.

متداول ترین نوع بیماری ریه، کلستاز درون کبدی دوران بارداری (ICP) است که می تواند به نقص در عملکرد کبد منجر شود، خارش های شدیدی را برای مادر ایجاد کند و خطر تولد زودرس نوزاد را افزایش دهد.

پژوهش های پیشین نشان داده بودند که نوزاد زنان مبتلا به کلستاز درون کبدی دوران بارداری، بیشتر در معرض ابتلا به چاقی دوران کودکی قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری کبد دوره بارداری امکان چاقی کودکان را افزایش می دهد

بیماری کبد دوره بارداری امکان چاقی کودکان را افزایش می دهد