مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 06:522019-11-12اقتصادي

پایان برداشت راتون در گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان برداشت راتون در استان گیلان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 98 محصول راتون در سطحی معادل 80 هزار هکتار کشت شد، اظهار کرد: 76 هزار تن شلتوک راتون توسط شالی کاران گیلانی تولید شد.

وی ارزش تقریبی راتون برداشت شده را بیش از 760 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت دوم پرورش راتون نسبت به سال گذشته پنج هزار هکتار افزایش داشته است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت دوم ضمن افزایش بهره وری زمین موجب افزایش رونق اقتصادی در استان می شود، گفت: علاوه و پرورش راتون کشاورزان محصولاتی نظیر سبزیجات برگی و غده ای شبدر، گندم، جو، حبوبات و گلزار در سال های اخیر در گیاهان علوفه ای نظیر تریتیکاله، خلور و ماشک کشت می کنند.

درجانی از پرورش پاچ باقلا در گیلان خبر داد و بیان کرد: در سطح هفت هزار هکتار از اراضی شالیزاری و پشته استان کشت شده، همچنین پیش بینی می شود بیش از 25 هزار تن پیله تر پاچ باقلا به ارزش اقتصادی 200 میلیارد تومان تولید شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سالانه 23 هزار بهره بردار پاچ باقلا را به صورت پاییزه پرورش می دهند که شهرستان های اصلی تولیدکننده پارچه باقلا رشت تالش و ماسال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان برداشت راتون در گیلان

پایان برداشت راتون در گیلان