مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:052019-11-12پزشكي

توقف رشد تومور با یک داروی مهار کننده گلوتامین


ترکیبی که توسط محققان موسسه جان هاپکینز ابداع شده است و متابولیسم گلوتامین را مهار می کند، می تواند رشد تومور را کند کرده و ریزمحیط تومور را تغییر داده و تولید سلول های T ضد تومور با دوام و بسیار فعال را ترویج می کند.

- ترکیبی که توسط محققان موسسه "جان هاپکینز" ابداع شده است و متابولیسم گلوتامین را مهار می کند، می تواند رشد تومور را کند کرده و ریزمحیط تومور را تغییر داده و تولید سلول های T ضد تومور با دوام و بسیار فعال را ترویج می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، محققان موسسه جان هاپکینز یک دارو که یک نسخه فرآوری شده از آنتاگونیست گلوتامین DON است را به گونه ای طراحی کرده اند که به طور فعال در تومور سرطانی کاربردی باشد.

دکتر جاناتان پاول دانشیار موسسه ایمونوتراپی سرطان جان هاپکینز و همکارانش با توجه به نقش حیاتی گلوتامین در تقویت متابولیسم لازم برای رشد تومورهای سرطانی گفتند: از لحاظ نظری این ترکیب می تواند در طیف گسترده ای از انواع سرطان استفاده شود.

مطالعه آنها که در مجله Science منتشر شده است، تفاوت های شگفت آوری در مسیرهای متابولیک سلول های سرطانی و سلول های T مؤثر نشان داد.

پاول می گوید این دارو می تواند به عنوان یک ایست بازرسی متابولیک در معالجه سرطان مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف رشد تومور با یک داروی مهار کننده گلوتامین

توقف رشد تومور با یک داروی مهار کننده گلوتامین