مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:132019-11-12فرهنگي

فیلم سینماگر ایرانی از اسکار خارجی کنار گذاشته شد


فیلم «جوی» ساخته سودابه مرتضایی از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به دلیل مغایرت با قوانین شاخه بهترین فیلم بین المللی از رقابت در این رویداد بازماند.

- فیلم جوی ساخته سودابه مرتضایی از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به دلیل مغایرت با قوانین شاخه بهترین فیلم بین المللی از رقابت در این رویداد بازماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار اعلام کرد فیلم جوی به نویسندگی و کارگردانی سودابه مرتضایی که به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار 2020 پذیرفته شده بود پس از بررسی به دلیل دیالوگ های غالبا انگلیسی واجد شرایط رقابت در این شاخه از این جوایز شناخته نشد.

هفته گذشته نیز فیلم شیردل به کارگردانی ژنویو ناجی که امسال به عنوان اولین نماینده سینمای نیجریه در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار انتخاب شده بود نیز به دلیلی مشابه از رقابت در اسکار جا ماند که این تصمیم با حواشی و اعتراضاتی همراه شد، چرا انگلیسی زبان رسمی نیجریه محسوب می شود.

بر اساس قوانین آکادمی اسکار، فیلم های حاضر در شاخه بهترین فیلم بین المللی باید به زبانی غیر از انگلیسی ساخته شده باشند و یا بخش عمده ای از دیالوگ های فیلم به زبانی غیر از انگلیسی باشد؛ این در حالی است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم سینماگر ایرانی از اسکار خارجی کنار گذاشته شد

فیلم سینماگر ایرانی از اسکار خارجی کنار گذاشته شد