مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 12:032019-11-12بين الملل

خطیب مسجدالاقصی: احداث تله کابین توسط اسراییل در قدس یهودی سازی است


خطیب مسجدالاقصی اعلام کرد، احداث تله کابین توسط رژیم صهیونیستی بر فراز قدس شرقی، شکل منطقه را تغییر داده و مستقیما مسجد الاقصی را تحت الشعاع قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی گفت، رژیم صهیونیستی تلاش دارد با رویکردهای مختلف قدس را یهودی کند.

وی افزود: تله کابینی که قرار است بر فراز قدس شرقی احداث شود، شکل منطقه را تغییر داده و بر آثار اسلامی تأثیر خواهد گذاشت، همچنین مستقیما مسجد الاقصی را تحت الشعاع قرار می دهد، زیرا تله کابین در جوار این مسجد خواهد بود و آموزش هایی که به گردشگران داده خواهد شد، این خواهد بود که این شهر یک شهر یهودی است.

خطیب مسجد الاقصی و رییس هیئت عالی اسلامی گفت: به همین دلیل، ما معتقدیم احداث این تله کابین نامناسب و بلکه از طرف ما مردود است زیرا طرح های مقامات اشغالگر در منطقه الاقصی، کوی المغاربه و حوض المقدس از نظر ما مردود است.

پیش از این هم کمیته وزارتی اسراییل تامین بودجه احداث تله کابین را که قدس غربی را به شهرک قدیمی از شهر قدس متصل می کند، تصویب کرد.

تله کابین مذکور از قدس غربی تا جبل الزیتون مشرف بر شهرک قدیمی و مسجد الاقصی امتداد خواهد داشت و سپس به باب المغاربه، یکی از دروازه های شهرک قدیمی، منتهی به دیوار براق، چسبیده به مسجدالاقص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب مسجدالاقصی: احداث تله کابین توسط اسراییل در قدس یهودی سازی است

خطیب مسجدالاقصی: احداث تله کابین توسط اسراییل در قدس یهودی سازی است