مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 13:592019-11-12اقتصادي

سیاست های گذشته در روابط با ترکمنستان تجدید نظر شود


رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: سیاست های گذشته در روابط با ترکمنستان حجم مبادلات ایران با ترکمنستان را کاهش داده است و باید در آن تجدید نظر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد چوپانی عصر سه شنبه در نشست B2B فعالان اقتصادی گلستان با سفیر ترکمنستان که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست های گذشته در ورابط با ترکمنستان حجم مبادلات تجاری با این کشور را به شدت کاهش داده است و باید در آن تجدید نظر کنیم.

وی افزود: در سال 2009 میلادی که آن زمان هم ایران در شرایط تحریم قرار داشت حجم مبادلات ما با ترکمنستان بیش از پنج میلیارد دلار بود که این رقم هم اکنون به 200 میلیون دلار رسیده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: ما به عنوان اتاق بازرگانی، دولت و سفرا باید به دنبال راهکاری باشیم تا زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی گرگان و تجار و بازرگانان گلستان مشتاق هستند روابط ایران و ترکمنستان در زمینه های مختلف توسعه یابد، تصریح کرد: از سفیر محترم انتظار داریم مواردی را که می تواند منجر به تسهیل روابط بین دو کشور شود را به ما منتقل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های گذشته در روابط با ترکمنستان تجدید نظر شود

سیاست های گذشته در روابط با ترکمنستان تجدید نظر شود