مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 17:402019-11-12اقتصادي

مشترکات فرهنگی با ترکمنستان روابط تجاری را به نقطه مطلوب می رساند


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مشترکات فرهنگی ایران و ترکمنستان می تواند مجادلات و مناقشات را حل کند و روابط تجاری را به نقطه مطلوب برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین طلوعیان عصر سه شنبه در نشست B2B فعالان اقتصادی استان گلستان با سفیر ترکمنستان که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام برگزار شد، اظهار کرد: در سال های اخیر حجم مراودات تجاری ایران و ترکمنستان کاهش یافته و به حداقل رسیده است.

وی افزود: ایران و ترکمنستان مشترکات فرهنگی بسیاری دارند که این مشترکات فرهنگی می تواند به حل مجادلات و مناقشات کمک کرده و روابط تجاری دو کشور را به نقطه مطلوب برساند.

همچنین معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گلستان در این نشست بیان کرد: 35 درصد جمعیت گلستان را ترکمن ها تشکیل می دهند و تمام جمعیت ترکمن گلستان در نوار مرزی با ترکمنستان ساکن هستند.

درویش علی حسن زاده با اشاره به اینکه قرابت دینی، فرهنگی و قومیتی بین مردم گلستان و ترکمنستان وجود دارد، تاکید کرد: تثبیت جمعیت مرزی مهم است و برای دستیابی به این مهم نیازمند توسعه و تقویت تجارت مرزی و محلی هستیم.

وی با بیان اینکه حجم صادرات گلستان به ترکمنستان در هفت ماه امسال 19.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشترکات فرهنگی با ترکمنستان روابط تجاری را به نقطه مطلوب می رساند

مشترکات فرهنگی با ترکمنستان روابط تجاری را به نقطه مطلوب می رساند