مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 05:352019-11-13اقتصادي

تولید 7 تن پیله ابریشم در سوادکوه شمالی


مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی گفت: 7 تن پیله تر ابریشم از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

- ، قاسم حکمت شعار در بازدید از فعالیت نخ ریسی پیله های ابریشم پاییزه در روستای افراسی منطقه لفور شهرستان سوادکوه شمالی گفت: نوغانداری در سوادکوه شمالی قدمتی دیرینه دارد و نوغانداران منطقه لفور از دیرباز پس از پرورش کرم ابریشم و برداشت پیله اقدام به نخ ریسی با ادوات سنتی می کردند و امسال پس از 20 سال، پرورش کرم ابریشم به تعداد 15 جعبه نوغان در دوره دوم انجام و نخ ریسی از پیله های پاییزه توسط تعدادی از نوغانداران این منطقه انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با بیان اینکه تعداد افراد فعال در پرورش نوغان این شهرستان نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشت، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 7 تن پیله تر ابریشم در سوادکوه شمالی تولید و به بازار عرضه شد.

حکمت شعار گفت: با توجه به توزیع تخم نوغان یارانه ای و هزار و 500 اصله نهال توت اصلاح شده رایگان بین متقاضیان و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، در تولید پیله تازه ابریشم رشد 100 درصدی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم.

وی یاداور شد: نوغانداری فعالیتی جنبی در کنار دیگر فعالیت های کشاورزی و دامداری منطقه است که معمولا زنان در این عرصه فعالیت دارند و از آنجاییکه نیازمند ســرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 7 تن پیله ابریشم در سوادکوه شمالی

تولید 7 تن پیله ابریشم در سوادکوه شمالی