مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 05:552019-11-13سياسي

برخی عوامل کاهش پرونده های قضایی


ترویج معامله های رسمی و کاهش تدریجی معامله های قولنامه ای و عادی از عوامل مؤثر بر کاهش پرونده های قضایی است.

- به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خداییان در جمع رؤسای کانون های سردفتران و دفتریاران سراسر کشور، دفاتر اسناد رسمی را نمونه موفق خصوصی سازی و استفاده بهینه از ظرفیت مردم برای حل مشکلات در کشور دانست و گفت: صاحبنظران معتقدند که امور تصدی گری باید از دولت ها جدا و به بخش خصوصی واگذار شود و دولت ها نقش نظارتی داشته باشند و نمونه بارز و موفق آن در کشور ما، دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق است.

خداییان با اشاره به تجربه گرانقدر و ظرفیت بسیار بالای بیش از 11 هزار سردفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در کشور گفت: با اتکا به این تجربه می توان بسیاری از امور تصدی گری در سازمان ثبت اسناد و املاک را به این دفاتر واگذار کرد.

وی درباره برخورد با سردفتران متخلف نیز گفت: سران دفاتر اسناد رسمی نیز جزیی از قوه قضاییه هستند و اگر در این بخش فسادی باشد چه کوچک و چه بزرگ، حتما قاطعانه برخورد می شود.

معاون رییس قوه قضاییه با تأکید بر حمایت و حفاظت از نهاد سردفتری یکی از راه های حفاظت از این نهاد را فعال شدن دادگاه های انتظامی مبارزه با تخلفات و به روز شدن رسیدگی به پرونده های این حوزه عنوان و اضافه کرد: باید کارگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی عوامل کاهش پرونده های قضایی

برخی عوامل کاهش پرونده های قضایی