مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 06:372019-11-13دانش

بخش کشاورزی 85 درصد آب کشور را می بلعد


عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: بخش کشاورزی 85 درصد آب کشور را می بلعد و این حوزه بزرگترین مصرف کننده آب کشور است.

- ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: بخش کشاورزی 85 درصد آب کشور را می بلعد و این حوزه بزرگترین مصرف کننده آب کشور است.

عزیر عابسی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به گرمایش جهانی زمین و تاثیر آن بر منابع آبی اظهار کرد: در کره زمین به عنوان اکوسیستم پویا، طی میلیون ها سال، دی اکسید کربن اتمسفر زمین توسط گیاهان مصرف می شد و گیاهان نیز در نهایت دفن می شدند و همه این ها به اعماق زمین نفوذ می کرد.

وی تصریح کرد: چندسالی است که ما از سوخت های فسیلی استفاده می کنیم و آنچه در اعماق زمین دفن شده بود را بالا کشیده و مصرف می کنیم و در نتیجه دوباره به اتمسفر برمی گردانیم یعنی این تعادل به خاطر فعالیت انسان بهم خورده است.

عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه نوشیروانی بابل خاطرنشان کرد: به این جهت که مواد کربنی از اعماق زمین دوباره سوزانده می شوند و به اتمسفر زمین می آیند در نتیجه موجب افزایش غلظت دی اکسید کربن شده است.

عابسی با بیان اینکه امواج طولی خورشید وارد زمین شده و نمی توانند به راحتی خارج شوند که سدی مقابل انعکاس می شود، افزود: این امواج گرمای خورشید را در اتمسفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش کشاورزی 85 درصد آب کشور را می بلعد

بخش کشاورزی 85 درصد آب کشور را می بلعد