مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 10:532019-11-13سياسي

ثبت 4 تپه تاریخی در البرز/ «قفل سازی» و «چلنگری» در فهرست میراث ناملموس


مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز از ثبت ملی چهار تپه تاریخی و دو اثر ناملموس استان خبر داد.

- حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفت وگو با خبرنگار مهر از ثبت شش اثر استان البرز در فهرست آثار ملی خبر داد و اظهار کرد: در میان این آثار مواردی از جمله تپه، محوطه باستانی و آثار ملموس وجود دارد، الواح ثبتی این شش اثر طی نامه ای از طرف وزیر میراث فرهنگی به استاندا البرز ابلاغ شده است.

وی با این توضیح که نخستین مورد از شش اثر ثبت شده در فهرست آثارملی، تپه کرگلین واقع در شهرستان ساوجبلاغ است، گفت: این تپه به شماره 32396 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، دیگر اثر ثبت شده تپه باغ سرهنگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز اضافه کرد: تپه باستانی باغ سرهنگ در شهرستان ساوجبلاغ واقع است، این اثر باستانی به شماره 32079 ثبت ملی شده است.

صابری با اشاره به اینکه تپه تاریخی قیدار نیز یکی دیگر از شش آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی است، گفت: این اثر نیز در شهرستان ساوجبلاغ واقع است و شماره ثبت ملی آن 32395 است، محوطه شهر خاقان در شهرستان ساوجبلاغ نیز به شماره 32390 از دیگر آثاری است که امسال در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار ثبت این چهار تپه و محوطه تاریخی دو اثر نیز به عنوان میراث ملموس به ثبت رسیده است، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 4 تپه تاریخی در البرز/ «قفل سازی» و «چلنگری» در فهرست میراث ناملموس

ثبت 4 تپه تاریخی در البرز/ «قفل سازی» و «چلنگری» در فهرست میراث ناملموس