مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 10:592019-11-13سياسي

تاکید یک روانشناس بر نگاه واقع بینانه به چندهمسری


یک روانشناس و مشاور عالی خانواده با تشریح عوامل و تبعات پدیده چند همسری، به داشتن نگاهی واقع بینانه به این مساله تاکید کرد.

- مجتبی علیزاده در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر نگرشی واقع بینانه بر مساله چند همسری در جامعه عنوان کرد: مساله چند همسری جای سوالات زیادی را در کشور و در میان خانواده ها ایجاد کرده است که باید به درستی به آنها پاسخ داد.

این مشاور عالی خانواده افزود: چند همسری، پیشینه دیرینه ای در کشورهای همسایه و تا حدودی در کشور ما دارد که از بعد اجتماعی و همچنین بعد روحی و روانی دارای ابعاد مختلفی است که باید به درستی واکاوی و بررسی شود.

این روانشناس بالینی تصریح کرد: اگر از باب روح و روان به مساله نگاه شود، انسان موجودی هیجانی است که بنا بر خلق و خوی خاص خود از بدو تولد الگوهای فکری و رفتاری وی در تعامل با محیط شکل می گیرد، چنین موجودی اگر نیازهای هیجانی او که ذاتی و وراثتی است به قدر کفایت برآورده شود، بیش از یک نفر را در کنار خود نمی تواند به عنوان همسر بپذیرد.

علیزاده بیان کرد: وقتی هیجانات و نیازهای انسان به طور کافی برآورده شده باشد، تحت شرایط مختلف، حتی در اثر کنجکاوی و یا وسوسه می تواند هیجانات خود را مدیریت کند و وارد رابطه دیگری که غیر شفاف، غیر مستقیم و ناسالم است نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید یک روانشناس بر نگاه واقع بینانه به چندهمسری

تاکید یک روانشناس بر نگاه واقع بینانه به چندهمسری