مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 03:342019-11-14سياسي

یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن / منتظر واقعی جهانی فکر می کند


مگر می شود آدم جهانی باشد و قمی فکر بکند و نداند که در دنیا کانت و دکارت و هایدگر چه گفته اند؟ منتظر واقعی کسی نیست که جهانی حرف می زند و قمی فکر می کند بلکه کسی است که جهانی حرف می زند و جهانی فکر می کند.

- ایسنا/قم آیت الله جوادی آملی گفت: مگر می شود آدم جهانی باشد و قمی فکر بکند و نداند که در دنیا کانت و دکارت و هایدگر چه گفته اند؟ منتظر واقعی کسی نیست که جهانی حرف می زند و قمی فکر می کند بلکه کسی است که جهانی حرف می زند و جهانی فکر می کند.

آیت الله عبدالله جوادی آملی شامگاه چهارشنبه در نخستین شب از شب های سه گانه ای که به مناسبت سالگرد درگذشت و برای بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در دارالقرآن این مفسر بزرگ برگزار شد، گفت: یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن؛ سقراط و افلاطون و ارسطو خیلی بزرگ هستند اما کوچک تر از آنند که مبدا فلسفه باشند، مبدا و پدر فلسفه ابراهیم(ع) است، این ها وقتی راه های ابراهیم خلیل(ع) از بابل به یونان رفت تربیت شدند وگرنه چطور آن سقراط آنقدر تربیت می شود که جام شوکران بنوشد؟ پس می شود کسی راه ابراهیم خلیل را طی کند و بشود سقراط و افلاطون و ارسطو.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: ابوریحان بیرونی که مدتی هم در هند زندگی کرده بود در کتاب تحقیق ما للهند میگوید من از علمای هند گله دارم، زیرا آن ها هم اگر مانند مردم یونان بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن / منتظر واقعی جهانی فکر می کند

یونان معبر فلسفه است نه مبدا آن / منتظر واقعی جهانی فکر می کند