مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 09:562019-11-16سياسي

چلنگری و قفل سازی سنتی رمزدار البرز ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی البرز از ابلاغ  الواح ثبتی شش اثر تاریخی و فرهنگی استان از طرف وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

- ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی البرز از ابلاغ  الواح ثبتی شش اثر تاریخی و فرهنگی استان از طرف وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین مورد از این شش اثر ثبت شده در فهرست آثارملی، تپه کرگلین شهرستان ساوجبلاغ است که به شماره 32396 به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: دیگر اثر ثبت شده تپه باغ سرهنگ است، این تپه باستانی که در شهرستان ساوجبلاغ واقع ، به شماره 32079 ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه تپه تاریخی قیدار نیز یکی دیگر از شش آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی کشور در سال جاری است، گفت: این اثر نیز در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و شماره ثبت ملی آن 32395 است.

وی افزود: محوطه شهر خاقان در شهرستان ساوجبلاغ نیز به شماره 32390 از دیگر آثاری است که امسال در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار ثبت این چهار تپه و محوطه تاریخی دو اثر نیز به عنوان میراث ملموس ثبت ملی شده، گفت: یکی از این آثار ملموس شیوه قفل سازی سنتی رمزداراستان البرز است، دیگر اثر ملم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چلنگری و قفل سازی سنتی رمزدار البرز ثبت ملی شد

چلنگری و قفل سازی سنتی رمزدار البرز ثبت ملی شد