مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 12:312019-11-16اجتماعي

پیشرفت 70درصدی مرمت و ساماندهی خانه تاریخی جوادی اسکو


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت 70 درصدی مرمت و ساماندهی خانه جوادی اسکو و ادامه توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی آبدار ظهر امروز شنبه در اسکو با بیان اینکه شهرستان اسکو یکی از نقاط گردشگر پذیر استان است و به واسطه اماکن تاریخی و روستاهای هدف گردشگری مانند کندوان، عنصرود و سرای مورد توجه بخش عمده ای از گردشگران استان قرار دارد، گفت: در راستای توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری و احیا و مرمت آثارهای تاریخی این شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی استان پروژه های متعددی را در این محدوده اجرا نموده است.

آبدار با اشاره به اینکه خانه جوادی یکی از خانه های قدیمی واقع دردهستان باویل، روستای دیزج امیر مدار در شهرستان اسکو است و با توجه به قدمت تاریخی این اثر، مرمت و احیا آن در دستور کار اداره قرار گرفته است، اظهار داشت: قدمت این خانه تاریخی به دوران قاجار بر می گردد و در تاریخ 28 اسفند 1385 با شماره ثبت18683به عنوان یکی از آثار ملی ایرانبه ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با تاکید بر ضرورت ساماندهی و صیانت از این خانه تاریخی، ادامه داد: از سال گذشته مرمت و ساماندهی این اثر با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 358 میلیون ریال در قالب اقداماتی نظیر؛ بازسازی سقف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 70درصدی مرمت و ساماندهی خانه تاریخی جوادی اسکو

پیشرفت 70درصدی مرمت و ساماندهی خانه تاریخی جوادی اسکو