مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 06:322019-11-17حوادث

تبعات روانیِ که دامن «قربانیان ترافیک» را می گیرد


بنابر آمار سازمان جهانی بهداشت (سال 2013)، سالیانه 20 تا 50 میلیون نفر بر اثر حوادث ترافیکی یا فوت می کنند و یا دچار نقص عضو، معلولیت و آسیب های جبران ناپذیر می شوند.

- بنابر آمار سازمان جهانی بهداشت (سال 2013)، سالیانه 20 تا 50 میلیون نفر بر اثر حوادث ترافیکی یا فوت می کنند و یا دچار نقص عضو، معلولیت و آسیب های جبران ناپذیر می شوند.

در این میان مطالعات روانشناسی نشان می دهد که این گروه بعد از تجربه تصادف، به نحوی حالت های اضطرابی را تجربه می کنند و این درحالیست که علاوه بر این افراد، خانواده آنها و ناظران تصادفات نیز براساس شدت حادثه، ممکن است دچار حالات افسردگی، اضطراب یا مشکلات ترس از رانندگی و .

شوند.

صغرا ابراهیمی قوام- روانشناس در گفت وگو با ایسنا، در این باره می گوید: تصادف، پدیده ای چند وجهی است که همه عوامل فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیطی چه در سطح خرد و چه در سطح کلان می توانند بر بروز آن و از سوی دیگر در استمرار و یا شدت یافتن آن موثر واقع شوند.

وی معتقد است: تبعات یک تصادف نه تنها فرد و افراد حادثه دیده را درگیر می کند، بلکه بر زوایای مختلف زندگی آنها همچون سطح کیفیت زندگی، پایگاه اقتصادی-اجتماعی و به ویژه سطح معشیتی و کارآمدی خانواده را نیز به شدت متاثر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات روانیِ که دامن «قربانیان ترافیک» را می گیرد

تبعات روانیِ که دامن «قربانیان ترافیک» را می گیرد