مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 07:582019-11-17اقتصادي

گیاهان دارویی ظرفیتی برای مدیریت صحیح آب است


یکی از راه های ایجاد بازار برای تولیدات کشاورزی، راه اندازی صنایع فراوری محصولات گیاهان دارویی است، لذا با تغییر الگوی کشت به سمت محصولات با مقاومت بالاتر نسبت به کم آبی می توان گامی در راستای مدیریت صحیح مصرف آب و افزایش بهره وری برداشت.

- ایسنا/کردستان مدیر پژوهش جهاددانشگاهی گفت: یکی از راه های ایجاد بازار برای تولیدات کشاورزی، راه اندازی صنایع فراوری محصولات گیاهان دارویی است، لذا با تغییر الگوی کشت به سمت محصولات با مقاومت بالاتر نسبت به کم آبی می توان گامی در راستای مدیریت صحیح مصرف آب و افزایش بهره وری برداشت.

جاهده تکیه خواه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آب به عنوان یکی از عوامل محدودکننده تولید، نقش مهمی را در تعیین نوع فعالیت های زراعی ایفا می کند.

وی افزود: آسیب پذیری سفره های آب زیرزمینی در اثر برداشت بی رویه از منابع آبی، اتمام پتانسیل قابل توسعه بهره برداری از آب های زیرزمینی برای مصارف کشاورزی و پایین بودن راندمان آبیاری لزوم اصلاح الگوی مصرف آب را ضروری می سازد.

مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان، بیان کرد: حوزه آبخیز موردنظر با شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک و با تکیه بر منابع آبی زیرزمینی یکی از قطب های مهم تولیدات زراعی کشور محسوب می شود و بر اساس اطلاعات موجود برداشت از این منابع بیش ازحد مجاز بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی ظرفیتی برای مدیریت صحیح آب است

گیاهان دارویی ظرفیتی برای مدیریت صحیح آب است