مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 14:462019-11-17سياسي

درخواست پژوهشکده باستان شناسی برای چغاگاوانه


معاون پژوهشکده باستان شناسی خبر داد: در نامه ای به مدیر کل استان کرمانشاه اعلام کردیم تا تامین اعتبارِ عرصه و حریم محوطه ی چغاگاوانه را از محل اعتبارات استانی ملی انجام دهد.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محل احداث پل یا تقاطع غیرهمسطح در میدان امام خمینی (ره) در اسلام آباد غرب در کرمانشاه از حدود پنج ماه قبل با هشدارهای زیادی مواجه شد؛ پروژه ای که عرصه و حریم محوطه ی تاریخی چغاگاوانه را با آسیب زیادی روبرو می کرد.

مسؤولان شهری اعلام کرده بودند که با پایان اربعین، کار در تقاطع غیرهمسطح را آغاز می کنند.

اما با پیگیری های رسانه ای و تماس های مسوولان وزارتخانه میراث فرهنگی کشور با مدیریت شهری کرمانشاه و اسلام اباد، بالاخره پروژه متوقف شد و تیر آخر را اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهور – برای نجات چغاگاوانه پرتاب کرد.

او در نامه ای به استاندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت حفظ آثار تاریخی از استاندار کرمانشاه خواست تا با قاطعیت از انجام هرگونه فعالیت عمرانی توسط هر دستگاهی در محوطه تاریخی چغاگاوانه در شهرستان اسلام آباد غرب جلوگیری کند.

سیامک سرلک - معاون پژوهشکده باستان شناسی - می گوید: با تامین اعتبار مشخص، بعد از تعیین عرصه و حریم محوطه، باستان شناسان نیز برای بررسی و کاوش به محوطه وارد می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پژوهشکده باستان شناسی برای چغاگاوانه

درخواست پژوهشکده باستان شناسی برای چغاگاوانه