مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 07:302019-11-18بين الملل

توافق مسکو و آنکارا بر سر خروج ترکیه از تل تمر سوریه


شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تأیید کردند که ترکیه و روسیه بر سر شهرک تل تمر و مسیر بین المللی «M-4» به توافق رسیدند و نیروهای ترکیه ای باید از این مناطق خارج شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه -موسوم به قسد- حصول توافق بین روسیه و ترکیه بر سر سوریه را تأیید کردند.

یکی از فرماندهان قسد که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه الوطن سوریه گفت که این توافق پس از چند روز مذاکره بین نظامیان روس و ترکیه ای حاصل شده و در خصوص مناطق استقرار ارتش سوریه، نیروهای قسد و ارتش اشغالگر ترکیه و مزدورانش، ابتکار عمل را از دست واشنگتن گرفت .

وی تصریح کرد، بر اساس این توافق، تمامی طرف ها باید از اطراف تل تمر خارج شوند؛ به گونه ای که ارتش ترکیه و شبه نظامیان آن به سمت مرزهای اداری رأس العین خواهند رفت.

قسد در نزدیکی روستای السوده حد فاصل تل تمر و رأس العین مستقر خواهد شد، مشروط به اینکه اطراف بزرگره حلب-الحسکه موسوم به M-4 را که از منطقه تل تمر عبور می کند، به فاصله سه کیلومتر تخلیه کند تا زمینه برای تسلط ارتش سوریه بر این مسیر به سمت الحسکه و بقیه مناطق خود از الطبقه در استان رقه تا شهر الحسکه فراهم شود؛ منطقه ای که نیروهای قسد و ارتش اشغالگر ترکیه و مزدورانش به صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق مسکو و آنکارا بر سر خروج ترکیه از تل تمر سوریه

توافق مسکو و آنکارا بر سر خروج ترکیه از تل تمر سوریه