مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 08:002019-11-18بين الملل

توقفِ انتقال سنگ نگاره های 9000 ساله دهتل به موزه ملی


با مخالفت معاون میراث فرهنگی کشور و دستورِ مدیر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس طرحِ انتقالِ دو سنگ نگاره ی 9 هزار ساله ی محوطه ی تاریخی دهتل در بستکِ هرمزگان برای حضور در نمایشگاهی سه ماه در موزه ی ملی ایران متوقف شد.

- توقفِ انتقال سنگ نگاره های 9000 ساله "دهتل" به موزه ملی با مخالفت معاون میراث فرهنگی کشور و دستورِ مدیر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس طرحِ انتقالِ دو سنگ نگاره ی 9 هزار ساله ی محوطه ی تاریخی "دهتل" در بستکِ هرمزگان برای حضور در نمایشگاهی سه ماه در موزه ی ملی ایران متوقف شد.

به نظر می رسد نخستین صحبت ها از طرحِ سازمان کشتیرانی به میراث فرهنگی هرمزگان آغاز شد، وقتی که درخواستِ انتقال دو سنگ نگاره با طرح کشتی از محوطه ی تاریخی دهتل به مدیر کل میراث فرهنگی استان داده شد تا به مدت سه ماه در موزه ی ملی ایران همراه با دیگر آثار و اسناد سازمان کشتیرانی به نمایش درآید و بعد دوباره به دهتل در بستکِ هرمزگان منتقل شود.

هر چند در همه ی مدت زمانی که مسوولانِ میراثی قصد اجرایی کردن این ایده را داشتند مردم بومی منطقه و اعضای شورا و دهیاری روستا با آن مخالفت کردند، تا بالاخره با پادرمیانی مسوولان کشوری یعنی محمد حسن طالبیان – معاون میراث فرهنگی وزارتخانه ی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مرتضی حصاری – مدیر پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقفِ انتقال سنگ نگاره های 9000 ساله دهتل به موزه ملی

توقفِ انتقال سنگ نگاره های 9000 ساله دهتل به موزه ملی