مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 09:572019-11-18اقتصادي

طلای سرخ ایران از سرزمین زرخیز خراسان؛ گمنام در بازار جهان


نجات طلای سرخ ایران و نام آوری در بازارهای جهان راهبرد و حمایت ویژه مسئولان را می طلبد.

- طلای سرخ ایران از سرزمین زرخیز خراسان؛ گمنام در بازار جهان نجات طلای سرخ ایران و نام آوری در بازارهای جهان راهبرد و حمایت ویژه مسئولان را می طلبد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی ساعت 4 ونیم صبح روستای آبرود، حدفاصل تربت حیدریه به زاوه در150کیلومتری مشهد مقدس؛ دشتی پوشیده ازگلهای ارغوانی چشم نوازی می کرد.

دشتی 30 هزار هکتاری که درطلوع خورشید درنوک کوها چشم هربیننده را خیره می کرد و تلاش کشاورزان در این دشت مناظر زیبایی خلق کرده بود.

با کشاورز 75 ساله ای که بیش از 60 سال کارش کشت وتولید طلای سرخ است همراه و هم صحبت شدم ، مردی با چهره ای پر اترژی و خستگی نابذیر اما گویا در دل شکواییه ازبی مهری به زعفران دارد .

درکنار نوغابی کشاورزان دیگری هم با سکوتی که گویا تر از فریاد درون بود و حکایت از گلایه های بی توجهی داشت و توان سخن گفتن از مشکلاتشان را ربوده بود وی را در این گفت و گو همراهی می کردند.

شریف نژاد با لهجه شیرین تربتی خود گفت: با جان ودل کارمی کنیم اما پول دست رنج ما به جیب دلالان و دیگران می رود؛ نه کسی به قیمت عادلانه ازما گل تر و نه زعفران خشک را می خرد، از دلالان هم چه بگویم که علاوه بر واسطه های ایرانی در این فصل سروکله دلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سرخ ایران از سرزمین زرخیز خراسان؛ گمنام در بازار جهان

طلای سرخ ایران از سرزمین زرخیز خراسان؛ گمنام در بازار جهان