مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 10:402019-11-18پزشكي

فارغ التحصیلان علوم پزشکی نباید بیکار باشند


نباید کشور را به جایی برسانیم که فارغ التحصیلان علوم پزشکی بیکار باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت بامقایسه ورودی های سال 97 و 98 دانشگاه های علوم پزشکی از افزایش این ورودی ها در سال 98 سخن گفت و اظهار داشت: کسانی که متقاضی افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی هستند باید این موضوع را در نظر بگیرند که علاوه بر بار مالی بسیار زیاد این افزایش، عده ای دانش آموخته بدون رسالت مشخص در آینده روی دست جامعه خواهد ماند.

لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به اینکه حوزه آموزش علوم پزشکی در کنار برنامه های تحولی و امور جاری، با چالش هایی نیز مواجه است گفت: بحثی چندی پیش درخصوص افزایش ظرفیت های کنکور سراسری مطرح شد.

لازم است دقت شود آموزش علوم پزشکی با سایر حوزه های کشور متفاوت است و افزایش نسنجیده ظرفیت ها می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به کشور وارد کند.

   لاریجانی با اشاره به اینکه محاسبات نیروی انسانی نظام سلامت به شکلی دقیق صورت گرفته گفت: این محاسبات با در نظر گرفتن نیازهای کشور، منابع و اعتبارات و همچنین استانداردهای آموزشی و تجهیزات صورت گرفته و اگر کسی نظری داشت در بازه های یک ساله اصلاح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارغ التحصیلان علوم پزشکی نباید بیکار باشند

فارغ التحصیلان علوم پزشکی نباید بیکار باشند