مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 11:052019-11-18اقتصادي

سد کوثر 2 سال پس از افتتاح؛ از نقص فنی در بدنه سد تا عدم تملک اراضی


سد مخزنی کوثر که در سال 96 با حضور وزیر وقت نیرو و استاندار وقت اردبیل افتتاح شد، در عین ناباوری با مشکلاتی چون نقص در بدنه مواجه است.

- خبرگزاری فارس – اردبیل/سرویس اجتماعی: سال 1383 بود که مردم کوثر خبر خوشحال کننده آغاز احداث پروژه سد و شبکه آبی گیوی با هدف تبدیل چهار هزار هکتار از اراضی دیم به آبی، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، تأمین آب شرب در بلندمدت و مهم تر از همه ایجاد اشتغال برنامه ریزی را شنیدند، اما هیچ کدام از آن ها در خیال خود فکر نمی کردند که قرار است افتتاح این سد سال ها به طول بیانجامد.

بارها و بارها از زبان چندین مسؤول مختلف، تاریخ های متعددی برای افتتاح این پروژه اعلام گشت اما بالاخره وقتی پس از 13 سال و در اردیبهشت ماه 1396 این پروژه با حضور وزیر وقت نیرو، حمید چیت چیان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری افتتاح شد، امیدی در دل مردم منطقه پدیدار شد تا در سریع ترین زمان با تکمیل پایاب سد گیوی بهره برداری از آن کامل گردد.

پروژه ای در همان زمان افتتاح نیز مدیران آن به وجود مشکل عدم تملک زمین های اطراف اشاره می کردند، فارغ از این موضوع پس از دو سال انتظار برای تکمیل پایاب سد گیوی، زمانی که معاون وزیر نیرو در بازدید از سد گیوی خبر وجود نقص در بدنه ی سد را اعلام کرد، همگان دچار تعجب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد کوثر 2 سال پس از افتتاح؛ از نقص فنی در بدنه سد تا عدم تملک اراضی

سد کوثر 2 سال پس از افتتاح؛ از نقص فنی در بدنه سد تا عدم تملک اراضی