مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 05:252019-11-19سياسي

«یار مهربان» غریبِ آشنا حتی برای دانشجویان


خبرگزاری فارس از تبریز- موسی کاظم زاده: امسال بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن همچون سال های گذشته با اجرای ویژه برنامه های مختلفی از سوی نهادها و مراکز فرهنگی هنری در سراسر کشور و در راس آنها خطه آذربایجان آغاز شده است.

با این حال، براساس اطلاعات و آمارهای موجود سرانه مطالعه در کشورمان و در راس آنها در آذربایجان رضایت بخش نبوده و در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

از سویی همچنین براساس داده ها و آمارهای اعلامی، هر چند آمار دقیقی از سرانه مطالعه کتاب در کشورمان و در این میان استان ها ارائه نمی شود، ولی براساس آمار موجود میزان سرانه مطالعه در ایران، در حدود 2 تا 79 دقیقه متغیر اعلام می شود که به باور متخصصان و دست اندرکاران این حوزه علت این همه اختلاف عجیب و غریب این آمار نیز بیشتر از هر چیز نشان دهنده تقلای برخی مسوولان و دستگاه ها برای ارائه تصویری بهتر از مطالعه در جامعه از یکسو و شاید تلاش برخی دیگر برای هرچه بیشتر بحرانی تر جلوه دادن این واقعیت باشد.

با این وجود در همین راستا به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان این عرصه موضوع مطالعه و کتابخوانی در کشورمان در مراسم و مناسبت های مختلف به ویژه در روز کتاب و کتابخوانی و هفته کتاب همیشه و در همه حال به مقدار فراوان، دفعات و شیوه های مختلف از طریق تریبون های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یار مهربان» غریبِ آشنا حتی برای دانشجویان

«یار مهربان» غریبِ آشنا حتی برای دانشجویان