مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 06:152019-11-19پزشكي

روش هایی که در کاهش درد زایمان موثرند


درد زایمان از شدیدترین دردهایی است که تقریبا تمام زنان در طول زندگی تجربه می کنند که می تواند اثرات نامطلوبی بر روی مادر و جنین داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ترس از درد زایمان بخصوص در زنان نخست زا می تواند بر تصمیم مادران در رابطه با روش زایمان بعدی به ویژه افزایش تمایل مادر به انجام سزارین انتخابی تاثیرگذار باشد.

شیوع کلی سزارین در ایران حدود 48 درصد تخمین زده شده است.

بنابراین با توجه به روش های کاهش درد زایمان بسیار حائز اهمیت بوده و روش های دارویی و غیر دارویی با هدف کاهش سزارین می بایست مورد استفاده قرار گیرند.

روش های دارویی عبارتند از تجویز سیستمیک داروها، تجویز عمومی، روش های استنشاقی، بی حسی منطقه ای و روش های غیر دارویی شامل هیپنوتیزم، ماساژ، آروماتراپی و رفلکسولوژی است.

پژوهشی که در خصوص روش های کاهش درد زایمان در ایران توسط تیم پژوهشگران متشکل از ساناز فیاضی (مربی، دانشکده پرستاری و مامایی)، ملیحه عامریان(مربی، دانشکده پرستاری و مامایی)، مرضیه فغانی آغوزی(مربی، دانشکده پرستاری و مامایی) و سروه محمدی(گروه مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی) انجام شده، آمده است: با وجودی که شواهد بیشتری در حمایت از روش های دارویی وجود دارد، عوارض نامطلوب بسیاری در رابطه با این روش ها گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش هایی که در کاهش درد زایمان موثرند

روش هایی که در کاهش درد زایمان موثرند