مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 11:402019-11-19اقتصادي

کاهش 50 درصدی مصرف آب در تمیز کردن توالت ها


پژوهشگران آمریکایی، نوعی پوشش لغزنده برای توالت ابداع کرده اند که می تواند به تمیز ماندن آن کمک کند و نیاز به مصرف آب برای شست و شو را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، روزانه بیش از 141 میلیارد لیتر آب برای شست و شوی توالت ها مصرف می شود.

با وجود جمعیت قابل توجه انسان ها که با مشکل کم آبی روبرو هستند، یافتن راهی برای کاهش مصرف آب، موضوعی بسیار ضروری به نظر می رسد.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا (Penn State) در پروژه جدید خود تلاش کرده اند تا مقدار مصرف آب را برای شست و شوی توالت ها، تا 50 درصد کاهش دهند.

تاک سینگ وونگ (Tak-Sing Wong)، استادیار مهندسی مکانیک و مهندسی پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا گفت: ما نوعی پوشش را با الهام از طبیعت ابداع کرده ایم که از ورود باکتری و آلودگی پیشگیری می کند.

این پوشش که با همکاری وونگ و جینگ وانگ (Jing Wang)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه پنسیلوانیا ابداع شده، قابلیت استفاده در کاسه سرامیکی توالت را دارد.

برای استفاده از این پوشش، ابتدا باید آن را روی توالت اسپری کرد تا پلیمرهای پیوند یافته مولکولی به وجود بیایند و نخستین گام در ساخت پایه نرم این پوشش برداشته شود.

وونگ گفت: پس از اسپری نخست و خشک شدن آن، مولکول هایی روی کاسته توالت پرورش می یابند که مانند تار مو هستند و قطر آنها حدود یک میلیون بار کمتر از قطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی مصرف آب در تمیز کردن توالت ها

کاهش 50 درصدی مصرف آب در تمیز کردن توالت ها