مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 19:452019-11-19بين الملل

ایران خواهان عاری سازی خاورمیانه از سلاح اتمی است


آمریکا و رژیم صهیونیستی اصلی ترین مانع شکل گیری خاورمیانه ی عاری از سلاح های کشتار جمعی هستند - مجید تخت روانچی در نشست عاری سازی خاورمیانه از سلاح اتمی و کشتار جمعی که در سازمان ملل برگزار شد، افزود: موضوع خاورمیانه عاری از سلاح اتمی برای نخستین بار از سوی ایران مطرح شد.

وی ادامه داد: این موضوع بر اساس این حق بنا می شود که هر گروه از کشور ها برای اطمینان از عدم وجود تسلیحات هسته ای در سرزمین های مربوطه می توانند معاهده منعقد کنند که در ماده هفت پیمان منع گسترش سلاح اتمی (ان پی تی) هم مورد تایید قرار گرفته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از تاخیر در برگزاری این کنفرانس و همچنین دستیابی به چنین معاهده ای، اضافه کرد: نزدیک به 40 سال، قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه با اجماع تصویب شد و این نشان دهنده حمایت شدید بین المللی برای تحقق آن است.

تخت روانچی اظهار کرد: این در حالی است که در سال های اخیر بنا به درخواست اسراییل و ایالات متحده این قطعنامه با رای گیری به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: در سطح عملی، وضعیت ناپایدار فعلی منطقه بیش از هر زمان دیگری نشان می دهد که برای ایجاد چنین منطقه ای در زمانی که تهدید واقعی سلاح های کشتار جمعی در منطقه وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خواهان عاری سازی خاورمیانه از سلاح اتمی است

ایران خواهان عاری سازی خاورمیانه از سلاح اتمی است