مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 20:102019-11-19بين الملل

آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع عاری شدن خاورمیانه ازسلاح اتمی هستند


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی اصلی ترین مانع شکل گیری خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما ، مجید تخت روانچی در نشست عاری سازی خاورمیانه از سلاح اتمی و کشتار جمعی که در سازمان ملل برگزار شد، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مانع شکل گیری خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی دانست و گفت : اسراییل باید به همه پیمان های مربوط به سلاح اتمی، شیمیایی و بیولوژیکی بپیوندد.

وی افزود: موضوع خاورمیانه عاری از سلاح اتمی برای نخستین بار از سوی ایران مطرح شد.

وی ادامه داد: این موضوع بر اساس این حق بنا می شود که هر گروه از کشورها برای اطمینان از عدم وجود تسلیحات هسته ای در سرزمین های مربوطه می توانند معاهده منعقد کنند که در ماده هفت پیمان منع گسترش سلاح اتمی (ان پی تی) هم مورد تایید قرار گرفته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از تاخیر در برگزاری این کنفرانس و همچنین دستیابی به چنین معاهده ای، اضافه کرد: نزدیک به 40 سال، قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه با اجماع تصویب شد و این نشان دهنده حمایت شدید بین المللی برای تحقق آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع عاری شدن خاورمیانه ازسلاح اتمی هستند

آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع عاری شدن خاورمیانه ازسلاح اتمی هستند