مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 11:002019-11-20سياسي

تصویب نهایی لایحه حمایت از کودکان در اولویت قرار گیرد


دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از مجلس خواست تصویب نهایی لایحه حمایت از کودکان را در اولویت قرار دهد.

- به نقل از وزارت دادگستری؛ محمود عباسی در همایش علمی حقوق و سلامت کودکان و نوزادان در مرکز طبی کودکان افزود: از حقوق مهم هر انسان، اعم از کوچک و بزرگ، برخورداری از حق زندگی، بقا و رشد است.

حق حیات و امنیت زندگی، زمانی تحقق می یابد که تمامی انسان ها به ویژه کودکان، از بالاترین درجه بهداشت برخوردار باشند و حق بهداشت و سلامت آنان به رسمیت شناخته شود.

وی گفت: کودکان از جهت ظرفیت و ظرافت های وجودی شان، آسیب پذیرترین افراد جامعه انسانی هستند و به دلیل این آسیب پذیری نیازمند حمایت هستند و این آسیب پذیری بیشتر زمانی رخ می دهد که بی توجهی به حقوق فطری و شان و کرامت انسانی منجر به استثمار و سوء استفاده از کودکان شود.

عباسی افزود: حمایت از کودکان و نوجوانان و اقدامات پیشگیرانه در خصوص منع انواع کودک آزاری به مطالبه جدی نه تنها برای فعالان اجتماعی و حقوقدان ها بلکه مطالبه ای عمومی تبدیل شده است.

عباسی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبه ها، تغییر و اصلاح قوانین مرتبط با کودکان و نوجوانان است، گفت: چند سالی است که لایحه جدید حمایت از کودکان و نوجوانان به این منظور از سوی دولت به مجلس تقدیم شده، اما هنوز با گذشت این مدت به تصویب نها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب نهایی لایحه حمایت از کودکان در اولویت قرار گیرد

تصویب نهایی لایحه حمایت از کودکان در اولویت قرار گیرد