مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 آذر 1398 ساعت 04:402019-11-23اقتصادي

یک میلیون دام در کردستان علیه تب برفکی واکسینه شدند


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با اتمام مرحله دوم مایه کوبی رایگان دام ها علیه بیماری تب برفکی تعداد دام های واکسینه شده به یک میلیون و 326 هزار و 663 راس رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، ناصر مخدوم اظهار داشت: مرحله اول مایه کوبی دام های استان علیه این بیماری با جمعیت دامی یک میلیون و 258 هزار و 489 راس در تابستان و مرحله دوم نیز با 68 هزار و 174 راس در پاییز (آبان) اجرا شد.

وی با بیان اینکه هر دو مرحله به صورت رایگان اجرا شده است، افزود: در مرحله دوم تنها گاو و گوساله مایه کوبی شدند اما در مرحله اول علاوه بر دام های سنگین، دام های سبک نیز واکسینه شده بودند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان ادامه داد: در مرحله دوم 42 گروه عملیاتی این اداره کل با مراجعه به 723 واحد اپیدمیولوژیک موفق شدند این تعداد دام را در مقابل این بیماری خطرناک ایمن سازی کنند.

مخدوم یادآور شد: در این مرحله عملیات با بهره گیری از 100 نفر واکسیناتور در قالب از 25 مرکز غیردولتی و دولتی با اولویت دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پُر خطر شامل کانون های سال های قبل و شعاع آنها و همچنین روستاهای دارای جمعیت بالای دام سنگین و روستاهای دارای تردد زیاد دام انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون دام در کردستان علیه تب برفکی واکسینه شدند

یک میلیون دام در کردستان علیه تب برفکی واکسینه شدند