مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 آذر 1398 ساعت 05:502019-11-23پزشكي

تغذیه نوزاد از بانک شیر مادر مشکل شرعی ندارد


​عضو هیئت علمی دانشگاه علوم ایران، گفت: تغذیه با شیر مادر یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها به ویژه در نوزادان نارس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم سابوته، با عنوان این مطلب که شیر مادر یک ماده بسیار مغذی برای نوزادان است، افزود: ثابت شده نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند 6 برابر کمتر از نوزادانی که از شیر خشک استفاده می کنند، دچار مرگ و میر می شوند.

وی با عنوان این مطلب که سیستم ایمنی نوزادان نارس ضعیف است، ادامه داد: این قبیل نوزادان به بیماری های مختلفی دچار می شوند که از مهم ترین آنها می توان به بیماری مهلک NEC (روده سیاه) اشاره کرد.

این فوق تخصص نوزادان، افزود: تغذیه با شیر مادر یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها به ویژه در نوزادان نارس است.

سابوته گفت: طبق اعلام آکادمیک طب اطفال آمریکا، نوزادان در درجه اول از شیر مادر خود تغذیه شوند، در صورت عدم شرایط مناسب از شیر جایگزین که بهترین آنها شیر پاستوریزه است، استفاده شود.

این فوق تخصص نوزادان به مزایای بانک شیر مادر اشاره کرد و افزود: در بانک شیر، شیر اهدایی توسط مادران داوطلب بعد از انجام مراحل پاستوریزه به تغذیه نوزادان نارس و کم وزن رسانده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه نوزاد از بانک شیر مادر مشکل شرعی ندارد

تغذیه نوزاد از بانک شیر مادر مشکل شرعی ندارد