مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 آذر 1398 ساعت 07:502019-11-23اجتماعي

ارمنستان به رفع کامل ورود آلاینده ها به رودخانه ارس متعهد شد


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از تعهد مقام های کشور ارمنستان برای رفع کامل ورود آلاینده ها به رودخانه ارس در سه سال آینده خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از تعهد مقام های کشور ارمنستان برای رفع کامل ورود آلاینده ها به رودخانه ارس در سه سال آینده خبر داد.

یوسف غفارزاده در پایان نشست سالانه کارگروه مشترک ایران و ارمنستان در خصوص پایش و جلوگیری از آلودگی رودخانه مرزی ارس، گفت: در نشست اخیر کارگروه مشترک، این کشور متعهد شده نسبت به اعمال نظارت های دقیق بر کارکرد معادن تا اتمام عملیات ترمیمی اقدام کند.

وی اظهار کرد: در نتیجه تعاملات موجود بین دو کشور، نقاط تهدید، غلظت و تاثیر تخلیه ها به صورت دقیق شناسایی شده و طرف ارمنی با قبول مسئولیت و تعهد به اصلاح و ترمیم تاسیسات با هدف حذف کامل تخلیه ها تا سال 2021، با اجرای سیستم بازچرخانی و مرمت سدهای باطله تاکنون در این خصوص بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پایش فاکتورهای کیفی در محیط های آب و رسوب رودخانه ارس در دهه اخیر به صورت همزمان و مشترک توسط دو کشور انجام گرفته و به صورت ماهانه و مستمر ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمنستان به رفع کامل ورود آلاینده ها به رودخانه ارس متعهد شد

ارمنستان به رفع کامل ورود آلاینده ها به رودخانه ارس متعهد شد