مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 آذر 1398 ساعت 10:452019-11-23فرهنگي

«لالایی های ابوحمیظه» به «اهل زمین» رسید/ واگویه هایی از جنگ


«لالایی های ابوحمیظه» روایت زنان خوزستان از دوران دفاع مقدس شنبه 2 آذر ساعت 21 در قاب مجموعه مستند «اهل زمین» روی آنتن شبکه مستند می رود.

- لالایی های ابوحمیظه روایت زنان خوزستان از دوران دفاع مقدس شنبه 2 آذر ساعت 21 در قاب مجموعه مستند اهل زمین روی آنتن شبکه مستند می رود.

محسن ظریفی پور تهیه کننده و کارگردان مستند لالایی های ابوحمیظه درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: نزدیکی های شهر سوسنگرد منطقه ای به نام ابوحمیظه قرار دارد که در دوران جنگ تحمیلی با خاک یکسان شد و نود درصد مردانش قتل عام شدند؛ لالایی های ابوحمیظه مستندی گفتگومحور است، درباره زنانی ماندند و این شهر را نجات دادند، بچه هایشان را بزرگ کردند و نگذاشتند زادگاهشان از نفس بیفتد.

وی ادامه داد: این قسمت از مجموعه اهل سرزمین واگویه ای از دردها و شهامت شیر زنانی است که بر جنگ پیروز شدند، زنان تاریخ سازی که جنگ تحمیلی را تجربه کردند، شاهد شهادت همسران و فرزندانشان بودند، مبارزه کردند و صبورانه بخشی از تاریخ معاصر ایران را رقم زدند.

این تهیه کننده گفت: این مستند نتیجه همکاری حسنه عفراوی با گروه تولید است، یکی از بانوان بومی که حدود چهارکتاب نوشته است و زحمت پژوهش مستند لالایی های ابوحمیظه را بر عهده داشت؛ پیش تولید این قسمت حدود یک ماه به طول انجامید و فیلمبرداری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لالایی های ابوحمیظه» به «اهل زمین» رسید/ واگویه هایی از جنگ

«لالایی های ابوحمیظه» به «اهل زمین» رسید/ واگویه هایی از جنگ