مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 05:202019-11-24اقتصادي

چالش های بهره وری طلای سرخ در خراسان


کشت طلای سرخ که از دیرباز در مناطق شرقی کشور به ویژه خراسان رضوی و جنوبی متداول بوده، در سال های اخیر باعث رشد قابل توجه صنعت زعفران در این مناطق شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی کشت طلای سرخ که از دیرباز در مناطق شرقی کشور به ویژه خراسان رضوی و جنوبی متداول بوده، در سال های اخیر باعث رشد قابل توجه صنعت زعفران در این مناطق شده است.

  با گذشت روزها و سرخ تر شدن این طلا، اکنون در قریب به بیش از 90 هزار هکتار از زمین های استان خراسان رضوی زعفران کشت می شود، وجود طرفداران فراوانی که طلای سرخ ایران در سطح جهان دارد، موجب شده با در اختیار داشتن 92 درصد بازار تولید به عنوان نخستین تولیدکننده دنیا، مطرح باشیم.

به رغم اهمیتی که این محصول بسیار استراتژی دارد اما اکنون از مشکلاتی همانند عدم بسته بندی و فرآوری مناسب رنج می برد و این موجب شده سود اصلی طلای سرخ به جیب کشورهای دیگری از جمله اسپانیا برود.

خراسان رضوی رتبه اول تولید زعفران در همین خصوص محمدرضا اورانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال جاری سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی 90 هزار هکتار با تولید حدود 280 تا 290 تن است.

وی افزود: با برنامه ریزی و سیاست‎گذاری‎هایی که صورت گرفت، تلاش شد اگر دلال‎ها و افرادی که نانشان در آشفتگی بازار است بخواهند خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های بهره وری طلای سرخ در خراسان

چالش های بهره وری طلای سرخ در خراسان