مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 07:062019-11-24ورزشي

از 80 مسابقه در سال به 160 مسابقه در ماه رسیده ایم


رییس فدارسیون شطرنج با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات داخلی در رشد شطرنج ایران، عنوان کرد: تا چهار سال پیش سالانه 80 مسابقه معتبر شطرنج را در کشور برگزار می کردیم، - ایسنا/کرمانشاه رییس فدارسیون شطرنج با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات داخلی در رشد شطرنج ایران، عنوان کرد: تا چهار سال پیش سالانه 80 مسابقه معتبر شطرنج را در کشور برگزار می کردیم، اما این تعداد اکنون به 160 مسابقه در ماه رسیده است.

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با ایسنا، به رشد قابل توجه جایگاه شطرنج ایران در دنیا طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: شطرنج ایران در یک دوره چهار ساله از رتبه 51 جهانی با 31 پله رشد به جایگاه بیستم رسیده و انتظار می رود ماه آینده به رتبه 19 یا 18 برسیم.

وی یکی از دلایل اصلی رشد شطرنج ایران را برگزاری مسابقات مختلف داخلی اعلام کرد و افزود: تا چهار سال پیش تعداد مسابقات معتبر شطرنج که در کشور برگزار می شد، 80 مسابقه در سال بود که این تعداد اکنون به 160 مسابقه در ماه های تابستان رسیده که حاکی از افزایش 24 برابری است.

رییس فدراسیون شطرنج در ادامه شرایط کنونی شطرنج در ایران را بسیار مطلوب خواند و گفت: در وضعیتی هستیم که شطرنج در کشور به شکل خودجوش درحال رشد است و در نقطه به نقطه ایران فعالیت ها و مسابقات مربوط به این رشته برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از 80 مسابقه در سال به 160 مسابقه در ماه رسیده ایم

از 80 مسابقه در سال به 160 مسابقه در ماه رسیده ایم