مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 08:002019-11-24پزشكي

علل تولد نوزاد نارس


یک متخصص اطفال و کودکان در همدان گفت: نارسایی قلبی، ضعف سیستم مغزی، مشکلات خونی و گوارش تنها بخشی از مشکلاتی است که نوزادان نارس با آن دست و پنجه نرم می کنند.

- ایسنا/همدان یک متخصص اطفال و کودکان در همدان گفت: نارسایی قلبی، ضعف سیستم مغزی، مشکلات خونی و گوارش تنها بخشی از مشکلاتی است که نوزادان نارس با آن دست و پنجه نرم می کنند.

دکتر محمدصادق صبا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتور ارزیابی سطح سلامت جوامع امروزی، آمار مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال بیشتر از دیگر سنین است.

وی با اشاره به عواملی که باعث تولد نوزاد نارس می شود، بیان کرد: استرس شدید مادر، سیگار کشیدن مادر، ابتلای مادر به فشارخون و دیابت و سابقه سقط مکرر در نارس بودن نوزادان تأثیرگذار است.

صبا با بیان اینکه نوزادان نارس با مشکلات خاصی پا به این دنیا می گذارند، خاطرنشان کرد: والدین می توانند وضعیت هوشی، توانایی حرکتی، ذهنی و جسمی کودک خود را بسنجند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان تصریح کرد: بعضی از روند بیماری ها مانند اختلالات مغزی غیرقابل درمان است و بعضی دیگر از بیماری ها قابل درمان هستند.

وی با بیان اینکه می توان با فرآیند درمان به خوبی از روند این بیماری ها دوری کرد، ادامه داد: این بیماری ها در سنین بالاتر مادران بیشتر رخ می دهد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل تولد نوزاد نارس

علل تولد نوزاد نارس