مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 08:252019-11-24اجتماعي

بدن پرندگان وحشی مخزن ویروس آنفلوانزا است


فعال محیط زیست گفت که بدن پرندگان وحشی مخزن ویروس آنفلوانزا است.

- مسعود شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: اگر انسان امروزی تداوم حیات داشته به دلیل این بوده که اجداد آن ها هنگامی که غذای گیاهی به اندازه کافی موجود نبود، به وسیله چوب، نیزه، سنگ و غیره حیوانات را شکار کرده و از آن ها تغذیه می کردند.

وی افزود: اما اکنون مبحث شکار تعاریفی دیگری یافته است و در زمان کنونی وضعیت محیط زیستی زمین با توجه به مسائل گوناگون مانند ذوب شدن یخ های قطبی، قطع درختان، نابودی جنگل ها، نازک شدن لایه اوزون، و غیره شکننده شده است.

شکیبا گفت: حیونات سهم و نقش معناداری در اکوسیستم دارند اما امروزه بخاطر آسیب هایی که به زیستگاه های آن ها وارد شده تکثیر، بقا و ادامه زندگی آن ها سخت شده است.

وی بیان کرد: آسیب به زیستگاه های حیوانات و شکار بی رویه آن ها باعث شده که برخی از گونه ها در معرض انقراض قرار بگیرند بنابراین در خصوص شکار باید حساس تر برخورد کرد.

این فعال محیط زیستی گفت: اکنون شکار در مورد حیواناتی که زیستگاه های شکننده داشته و امکان بقا و محل ویژه زاد و ولد و تخمگذاری ندارند، صدق نمی کند.

شکیبا ادامه داد: البته ممکن است برخی از گونه ها به دلیل دخل و تصرف بشر و شرایط اقلیمی، فضای مناسب تکثیر و کشاورزی بیشتر بشر و اضافه شدن منابع تغذیه ای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدن پرندگان وحشی مخزن ویروس آنفلوانزا است

بدن پرندگان وحشی مخزن ویروس آنفلوانزا است