مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 09:102019-11-24اقتصادي

72 هزار تن چغندر قند در کردستان تولید می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود 72 هزار تن چغندر قند در استان کردستان تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرید سپری اظهار داشت: سالانه سطحی بالغ بر یک هزار و 500 هکتار از اراضی آبی استان کردستان به کشت چغندر قند اختصاص می یابد که قریب به 95 درصد آن در شهرستان سقز و بصورت بهاره کشت می شود.

وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند در سال زراعی 97-98 مربوط به شهرستان سقز با 988 هکتار است که میانگین عملکرد آن در این شهرستان 70 تن در هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: پیش بینی می شود 72 هزار تن چغندرقند در استان کردستان تولید شود که تا کنون سطحی برابر 671 هکتار برداشت و از آن 36 هزار تن چغندر با عیار 17.

5 که رقم بالایی است تولید شده است.

سپری با بیان اینکه در حال حاضر 200 بهره بردار از این محصول استراتژیک در استان مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان آب آبیاری در استان کردستان برای اولین بار در سطحی معادل 45 هکتار چغندر قند بصورت نشایی گشت شد.

وی بیان کرد: در راستای کشت نشایی چغندر قند پنج میلیون نشا ریشه لخت چغندر قند در هشت خزانه شهرستان های سقز و قروه در داخل استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

72 هزار تن چغندر قند در کردستان تولید می شود

72 هزار تن چغندر قند در کردستان تولید می شود