مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 12:402019-11-24پزشكي

برپایی 121 پایگاه دائمی غربالگری تنبلی چشم


121 پایگاه دائمی غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در استان اصفهان برپا شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، مرکز اصفهان؛کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تنبلی چشم یکی از علت های شایع کم بینایی، نابینایی و یک چشمی یا گاهی دو چشمی کودکان است گفت: علاوه بر طرح غربالگری دو ماهه، پایگاه های دائمی در طول سال برای تشخیص این بیماری برپا شده است.

مینا صولتی با اشاره به اینکه تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در این 121 پایگاه دائمی و 13 پایگاه سیار در شهرستان های اصفهان به صورت قطعی درمان می شود افزود: در صورت عدم تشخیص به موقع کودکان مبتلا به آمبلیوپی ، در سنین بالاتر دچار معلولیت بینایی که شامل کم بینایی یا نابینایی مطلق می شوند.

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه طرح بینایی سنجی در دو مرحله اجرا می شود گفت: در مرحله نخست این طرح را مربیان مهدهای کودک اجرا و اگر کودک مشکوک بود به اپتومتریست ها ارجاع داده می شود.

صولتی افزود: در مرحله دوم کودک مشکوک به مشکلات بینایی به پزشک ارجاع داده می شود تا کودک در صورتی که نیاز به عمل جراحی یا عینک داشته باشد به صورت رایگان از طرف بهزیستی درمان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی 121 پایگاه دائمی غربالگری تنبلی چشم

برپایی 121 پایگاه دائمی غربالگری تنبلی چشم