مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 15:302019-11-24دانش

روزنامه های قدیمی به نانوتیوب های کربنی ارزان تبدیل می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به گفته محققان انستیتوی امنیت انرژی در دانشگاه سوان سی واقع در بریتانیا، روش های مختلفی برای رشد دادن نانوتیوب های کربنی وجود دارد که در آن ها از تالک، - روزنامه های قدیمی می توانند منبع ارزان قیمتی برای تولید نانوتیوب های کربنی تک جداره در مقیاس وسیع باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به گفته محققان انستیتوی امنیت انرژی در دانشگاه سوان سی واقع در بریتانیا، روش های مختلفی برای رشد دادن نانوتیوب های کربنی وجود دارد که در آن ها از تالک، کربنات کلسیم و دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود، اما تنها در صورت استفاده از خاک رس چینی (کائولین)، ساختار شیمیایی روزنامه بر مولکول های آهن که به عنوان کاتالیزور رشد مورد استفاده قرار می گیرد، اثرگذار است.

محققان دانشگاه رایس با همکاری محققان، دریافتند می توان از روزنامه های قدیمی به عنوان یک بستر ارزان قیمت و سازگار با محیط زیست برای تولید نانوتیوب های کربنی تک جداره در مقیاس وسیع استفاده کرد.

نانوتیوب های کربنی، مولکول های کوچکی با قابلیت های فیزیکی فوق العاده هستند و در زمینه های مختلفی از ساخت فیلم های رسانا برای صفحات لمسی گرفته تا تجهیزات الکترونیکی انعطاف پذیر و آنتن شبکه های 5G کاربرد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه های قدیمی به نانوتیوب های کربنی ارزان تبدیل می شوند

روزنامه های قدیمی به نانوتیوب های کربنی ارزان تبدیل می شوند