مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 07:162019-11-25بين الملل

اسناد سیا فرصت از دست رفته برای جلوگیری از بحران موشکی کوبا را فاش کرد


اسناد منتشر شده سازمان جاسوسی سیا درباره پرونده های JFK که مربوط به ترور جان اف کندی، رییس جمهور سابق آمریکاست و بخشی از آن دو سال قبل منتشر شد، - از فرصت از دست رفته برای جلوگیری از بحران موشکی کوبا پرده برداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پرونده های JFK که مربوط به ترور جان اف کندی است، شامل اطلاعات ارزشمندی برای محققانی است که می خواهند به موضوعاتی در تاریخ سیاسی اواخر قرن بیستم آمریکا پی ببرند.

روزنامه یواس ای تودی اسناد و مدارک غیر محرمانه ای را گردآوری کرده که به خاطر در بر داشتن خاطرات و یادداشت های جاسوس های سابق سازمان سیا از پایه و اساس محکمی برخوردار هستند.

این اسناد و مدارک مدعی هستند که راس لستر کروزیر، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم و جاسوس سازمان اطلاعات آمریکا که در سال 2000 میلادی در گمنامی درگذشت، در جریان رویدادهای تاریخی مهم در اواسط قرن بیستم ارتباطات مستقیمی با عاملان اصلی دوران جنگ سرد برقرار کرده بود.

آرشیو سازمان سیا افشا می کند که کروزیر در دهه 1950 میلادی در حالی که یک مامور مخفی در کوبا بود با فیدل کاسترو و ارنستو چه گوارا دوست می شود.

بازدید کروزیر از یک اردوگاه جنگلی مخفی که فیدل کاسترو در آن پنهان شده بود، بر سطح بالای اعتماد میان این جاسوس آمریکایی و انقلابیون کوبایی تاکید دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد سیا فرصت از دست رفته برای جلوگیری از بحران موشکی کوبا را فاش کرد

اسناد سیا فرصت از دست رفته برای جلوگیری از بحران موشکی کوبا را فاش کرد