مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 08:462019-11-25پزشكي

نکاتی که باید درباره سرطان و پیش گیری از آن بدانیم


یک متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری با بیان این که سرطان زمانی اتفاق می افتد که سلول های بدن شروع به تکثیر بی رویه و بدون توقف کرده و سپس به سایر بافت های بدن انتشار یابند، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری با بیان این که سرطان زمانی اتفاق می افتد که سلول های بدن شروع به تکثیر بی رویه و بدون توقف کرده و سپس به سایر بافت های بدن انتشار یابند، افزود: تقریبا سرطان در هرجایی از بدن انسان می تواند ایجاد شود.

دکتر الهه بایبوردی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که برخی سرطان ها بدخیم بوده و می تواند در بافت های اطراف انتشار یافته و به آن ها هجوم آورد، گفت: همچنین با رشد تومور، برخی سرطان ها می توانند به ارگان های دورتر مثل خون و سیستم لنفاوی مهاجرت کرده و یا در سایر بافت ها نیز تومور های جدید ایجاد کنند.

وی با تاکید بر این که برخی سرطان ها نیز خوش خیم بوده و این نوع تومورها به سایر بافت ها دست اندازی نمی کنند و آرام به رشد خود ادامه می دهند، افزود: در صورتی که این تومورها برداشته شوند معمولا عود نمی کنند و برای فرد مشکل ایجاد نمی کنند.

وی با تاکید بر این که غربالگری به معنی بررسی و مراقبت بدن قبل از ایجاد علائم بیماری است، افزود: انجام تست های غربالگری به طور مرتب می تواند سرطان های پستان، دهانه رحم، روده ی بزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که باید درباره سرطان و پیش گیری از آن بدانیم

نکاتی که باید درباره سرطان و پیش گیری از آن بدانیم